Den danske softwareproducent Opportunity Solutions vil nu øge markedsføringen af sin journaliseringssoftware til Outlook uden for landets grænser. På et år er den del af omsætningen, Opportunity Solutions henter i udlandet steget fra fire procent til 67 procent. Før den internationale satsning skifter virksomhedens produkt navn.
Siden 1999 har Opportunity Solutions markedsført sin softwaren under navnet Opportunity Manager. Produktet skifter 9. oktober navn til Info-Connector med sloganet »Expanding Outlook«. Navneskiftet sker i forbindelse med en forestående international kampagne sammen med Microsoft og HP, der skal profilere Opportunity Solutions endnu stærkere i udlandet.
Med navneskiftet ønsker Opportunity Solutions at gøre især udenlandske kunder opmærksomme på, hvad produktet egentlig kan.
»Vi har længe ønsket at finde et mere sigende navn til vores produkt. Vores gamle navn signalerede ren pipelinestyring - især i de engelsktalende lande. Med navneskiftet til Info-Connector signalerer vi, at vores produkt differentierer sig ved at have en central indgangsvinkel, når det kommer til styring af informationer igennem Microsoft Outlook,« siger Henrik J. Brandt, administrerende direktør for Opportunity Solutions.
Opportunity Solutions er certificeret Microsoft-partner og har indgået salgs- og markedsføringsaftale med HP. Sidstnævnte vil i 2003 markedsføre Info-Connector i 11 nordeuropæiske lande.
Opportunity Solutions forventer i 2003 en vækst på langt over 200 procent i antallet af solgte Info-Connector-licenser som resultat af både en mere konsolideret plads på det danske marked og den kraftige ekspansion i udlandet, som de nye markedsføringsaftaler vil medføre, oplyses det.
»Målet med det nye samarbejde med Microsoft og HP er at fortsætte den markante vækst i udlandet, som vi allerede har oplevet i Danmark, hvor vi sidste år voksede fra 30 til 350 nye kunder,« siger Henrik J. Brandt,
»En af årsagerne til succesen er, at erhvervslivet har fundet ud af, hvor mange væsentlige informationer, der går tabt, fordi det ikke er muligt at genfinde vitale e-mails. Eksempelvis viser internationale undersøgelser, at kun 20 procent af virksomhederne gemmer vigtige e-mails i mere end et år. Netop det problem knuser Info-Connector,« forklarer Henrik J. Brandt.