Europæisk markedsplads for tryksager

På tre måneder er det danske Internet-projekt Go-YoYo.com vokset til at blive en af de største markedspladser for grafiske ydelser og tryksager i Europa. Go-YoYo.com åbnede i november 1999 som et handelsforum for tryksager hvor indkøbere fra reklamebureauer og virksomheder via e-mail sender forespørgsler til markedspladsen. Baseret på trykopgavens specifikationer (format, oplag, antal farver mv.) udvælger databasen 8-12 relevante trykkerier og sender forespørgslen elektronisk.


"Vi åbnede e-markedspladsen for 3 måneder siden og er blevet meget overrasket over den positive modtagelse vor grafiske e-markedsplads har fået. Alene i Danmark har mere end 1.200 tryksagskøbere og 320 trykkerier tilmeldt sig.
Der er sendt mere end 670 forespørgsler igennem markedspladsen - så det fungerer," siger Lars C. Andersen, e-marketingdirektør i Go-YoYo.com.


Firmaet åbnede kontor i Tyskland i januar og vil åbne kontorer/markedspladser i et nyt europæisk land hver anden måned. Det næste land er England, hvor der allerede er etableret et datterselskab. Indenfor 18 måneder vil firmaet være repræsenteret i de største europæiske lande. I samme tidsperiode vil markedspladsen blive udvidet med beslægtede ydelser såsom prepress, fotografer, tekstforfattere mv.


"Go-YoYo.com's markedsplads adskiller sig fra de øvrige grafiske auktionspladser ved dels kun at involvere 8-12 trykkerier i forespørgsler og vel og mærke relevante trykkerier der er egnet til den specifikke opgave. Hos de øvrige auktionspladser udsendes en forespørgsel til samtlige
tilmeldte leverandører uanset opgavens art og specifikationer. Vi tror ikke, at leverandører på længere sigt vil bruge tid på at beregne pris og tilbud i
konkurrence med f.eks. 100 andre leverandører," siger Lars C. Andersen.




    Brancheguiden
    Brancheguide logo
    Opdateres dagligt:
    Den største og
    mest komplette
    oversigt
    over danske
    it-virksomheder
    Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
    Also A/S
    Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

    Nøgletal og mere info om virksomheden
    Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

    Kommende events
    Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

    Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

    20. august 2024 | Læs mere


    Det Digitale Produktpas

    Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

    21. august 2024 | Læs mere


    Cyber Security Summit 2024

    På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

    27. august 2024 | Læs mere