EDBpriser.dk har døjet med, at mange forhandlere klemmer sig til tops ved hjælp af priser eller leveringsdatoer, som ikke har hold i virkeligheden. Nu vil sammenligningstjenesten styrke sine brugeres tiltro til hjemmesiden.
Det skal ske med et udviddet samarbejde med E-opinion. E-opinion samler brugernes bedømmelser af forhandlerne og indekserer dem mellem 0 og 100. Karakterene kan allerede ses i EDBpriser.dk.
Den udviddet brug af E-opinions indsamlede tal består i, at forhandlere med ingen, eller meget dårlig service sættes under overvågning. Hvis de ikke retter op på dårlig service inden for 60 dage, risikerer de at blive smidt helt ud af EDBpriser.dk
»Vi har valgt at lægge en stram kurs over for forhandlere som ikke yder en ordentlig service over for deres kunder, for hvis en forbruger finder en vare på EDBpriser.dk og der efter får en dårlig oplevelse hos en af vores tilknyttede forhandlere, så smitter det af på vores image,« siger Thomas Hvalsø Hansen, ansvarlig for EDBpriser.dk.
Til gengæld vil EDBpriser.dk belønne de bedste forhandlere. De kan se frem til kåringen af "månedens forhandler", som både bliver omtalt på EDBpriser.dk og i reklamer i diverse it-magasiner.
Det nye system vil træde i kraft efter cirka 30 dage.