Tiscali holder sig uden for den aktuelle priskrig på ADSL-markedet. Selskabet vil i stedet spare på kronerne for at kunne angribe TDC, så snart Cybercity og Tele2 er igennem deres kampagner.
»Det er ikke smart, hvis vi alle sammen kører vores reklamekampagner på samme tid. Derfor vil vi ikke sætte ind nu, ligesom Tele2 ikke kører deres reklamekampagner, når vi reklamerer,« siger Tiscalis danske direktør Serge Lupas til IT-avisen ComON.
Selv om han virker passiv, holder Tiscalis Lupas sig dog ikke for fin til at henlede opmærksomheden på, at en prissammenligning på Tele2 egen hjemmeside viser, at Tiscalis 512/128 Kbit/s-opkobling er 45 kroner billigere om måneden i abonnement end Tele2's nylancerede 512/512 Kbit-tilbud.
»Det er ikke en særlig populær type opkobling,« uddyber Lupas, der samtidig skyder Cybercitys aktuelle kampagne på 2 Mbit-ADSL-ned:
»Så længe du kan se en film, der har bedre billedkvalitet end dit tv, via en 512 Kbit-forbindelse, er det kun de færreste, som har behov for 2 Mbit-forbindelser,« siger Lupas.
I stedet opfordrer han både konkurrenter og forbrugerne til samarbejde:
»Det er ikke intelligent, at vi tre små slås så intensivt om den lille markedandel, der er tilbage til os. I stedet burde vi gå sammen og opfordre forbrugerne til at lægge pres på myndighederne, så vi kan få afskaffet TDC's dominans,« opfordrer Serge Lupas.
Tiscali undersøger i øjeblikket muligheden for at indlede at retssag mod TDC for at få afskaffet det han kalder »selskabets monopol«. Ifølge Tiscali-bossen er han først tilfreds, når TDC's markedsandel er reduceret til under halvdelen af markedet.