Tidligere Telia-kunde får fiktive regninger

En tidligere Telia-kunde bliver ved med at modtage fiktive regninger fra Telia flere måneder efter at han har skiftet teleselskab.

En forhenværende Telia-kunde, som ComON har talt med, bliver ved med at modtage fiktive udspecificerede regninger fra Telia, selv om det er flere måneder siden, han har skiftet teleselskab.

»Jeg kunne se på min netbank, at Telia var blevet ved med at opkræve penge, og da jeg gik ind og kiggede på regningerne, kunne jeg til min store overraskelse se, at regningerne var udspecificerede med både sms'er og opkaldsafgifter til ind- og udland,« siger læseren.

Da ComON-læseren ringede til Telia for at få en forklaring, oplyste kundeservicemedarbejderen, at han ikke var den første, der havde henvendt sig med problemet.

»Det lader åbenbart til, at Telia har et problem med det her - jeg forstår bare ikke, hvor de får tallene på regningerne fra. Det giver jo anledning til en vis bekymring, for hvad så med alle mine gamle, rigtige regninger - hvordan mon de er blevet genereret?« siger læseren.

Hos Telia erkender man fejlen og beklager, at kunden har fået grund til at betvivle regningerne fra Telia.

»Jeg kender ikke den konkrete sag, men hvis kunden har modtaget regninger, som han ikke skulle have, beklager vi det naturligvis. Selvfølgelig skal vi ikke uberettiget gå ind og kræve penge, og jeg kan da godt forstå, at kunden føler sig forurettet,« siger Telias kommunikationsdirektør, Anders Monrad Rendtorff, til ComON og understreger, at kunderne skal kunne have tillid til de regninger, de modtager.

Han forklarer samtidig, at fejlen kan skyldes den samkøring af Orange, Telia Mobil og Telia Fastnet, der har fundet sted i 2005.

»Som noget af det sidste har vi samkørt de forskellige regningssystemer, og i november var første gang, vi sendte regninger afsted i det nye regningssystem. Det kan have givet nogle fejl, men nu er samkøringen fuldendt, og derfor kan det, vi ser her, meget vel være en af de sidste konsekvenser af den proces, vi har været igennem,« siger han.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere