En forhenværende Telia-kunde, som ComON har talt med, bliver ved med at modtage fiktive udspecificerede regninger fra Telia, selv om det er flere måneder siden, han har skiftet teleselskab.
»Jeg kunne se på min netbank, at Telia var blevet ved med at opkræve penge, og da jeg gik ind og kiggede på regningerne, kunne jeg til min store overraskelse se, at regningerne var udspecificerede med både sms'er og opkaldsafgifter til ind- og udland,« siger læseren.
Da ComON-læseren ringede til Telia for at få en forklaring, oplyste kundeservicemedarbejderen, at han ikke var den første, der havde henvendt sig med problemet.
»Det lader åbenbart til, at Telia har et problem med det her - jeg forstår bare ikke, hvor de får tallene på regningerne fra. Det giver jo anledning til en vis bekymring, for hvad så med alle mine gamle, rigtige regninger - hvordan mon de er blevet genereret?« siger læseren.
Hos Telia erkender man fejlen og beklager, at kunden har fået grund til at betvivle regningerne fra Telia.
»Jeg kender ikke den konkrete sag, men hvis kunden har modtaget regninger, som han ikke skulle have, beklager vi det naturligvis. Selvfølgelig skal vi ikke uberettiget gå ind og kræve penge, og jeg kan da godt forstå, at kunden føler sig forurettet,« siger Telias kommunikationsdirektør, Anders Monrad Rendtorff, til ComON og understreger, at kunderne skal kunne have tillid til de regninger, de modtager.
Han forklarer samtidig, at fejlen kan skyldes den samkøring af Orange, Telia Mobil og Telia Fastnet, der har fundet sted i 2005.
»Som noget af det sidste har vi samkørt de forskellige regningssystemer, og i november var første gang, vi sendte regninger afsted i det nye regningssystem. Det kan have givet nogle fejl, men nu er samkøringen fuldendt, og derfor kan det, vi ser her, meget vel være en af de sidste konsekvenser af den proces, vi har været igennem,« siger han.