Internetaviser giver overskud

JP/Politikens hus er begyndt at tjene penge på de tre netaviser som huset udgiver. Det drejer sig om esktrabladet.dk, jp.dk og politiken.dk. Årsagen er en stigning i antallet af annoncer.

De tre netaviser som drives af JP/Politikens hus: Jp.dk, politiken.dk og ekstrabladet.dk, er begyndt at give overskud for første gang i deres levetid. Det skriver Morgenavisen Jyllands-Posten.

Overskuddene er båret frem af en stigning i antallet af annoncer. En del kommer fra selskaber, der også annoncerer i de trykte udgaver af husets aviser. Men netaviserne har også annoncekunder, der ikke er kunder hos de trykte udgaver, oplyser direktør i JP/Politikens hus, Lars Munch.

»Vi har selvfølgeligt hele tiden troet på, at det ville blive en overskudsforretning. Ellers ville vi ikke have investeret mange penge i udviklingen af disse aviser. Men det er glædeligt, at aviserne nu er i plus,« siger Lars Munch.

Direktøren vil ikke afsløre, hvor stort et overskud der er tale om. Tallene indgår i hovedregnskabet for koncernen, og fremgår ikke selvstændigt af regnskabet.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere