Forrester: Portaler er dårlige annoncemedier

I en ny rapport fra Forrester langes der ud efter portalerne på Nettet. Ifølge rapporten er portaler ineffektive reklamemedier.

Portalerne i Europa sidde tungt på annoncemarkedet. Forrester har forhørt sig hos de største annoncører på Nettet i Europa, og de svarer at hele 30 procent af annoncebudgetterne havner hos portalerne. Men effektiviteten af annoncerne er for dårlig mener Forrester. Det viser sig nemlig, at portalerne kun genererer 18 procent af omsætningen for annoncørerne, skriver nyhedstjenesten digitoday.


- Portalerne leverer ikke. De vil være alt for alle, så de overfodrer brugerne med information og indhold, som brugerne aldrig får klikket sig igennem. For eksempel må brugeren klikke sig igennem et utal af sider for at nå til vores betalte link, fortæller en netbaseret Britisk bilforhandler til Forrester Reserach.


Forresters undersøgelse viser, at 39 procent af al annoncering på Nettet i England går gennem en af de tre største portaler. I Europa generelt er tallet på 30 procent. Alligevel mener hele 43 procent af de adspurgte, at portalernes vigtighed som annoncemedie vil falde drastisk den kommende tid.


En af de annoncemetoder Forrester fremhæver som brugbar i fremtiden er såkaldt affiliate-netværk. Her betaler annoncøren kun på et per-salg basis. Med andre ord må portalerne gøre sig umage for at sælge annoncørens vare for selv at tjene penge.


(Kilde: Digitoday og BrugNettet)




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ed A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere