Efter at have købt konkurrenten Orange i juli sidste år gør teleselskabet nu alvor af opkøbet og udvisker Orange-navnet i Danmark. Fra 29. marts vil tidligere Orange-kunder således være Telia-kunder og Orange-butikkerne forvandlet til Telia-butikker.
»Med det endelige skifte fra Orange til Telia er vi nået til en milepæl i sammenlægningen af de to selskaber. Tilbage står et nyt og stærkere mobilselskab med en størrelse og en udviklingskraft, som gør det muligt for os i endnu højere grad at imødekomme virksomhedernes behov for enkle og velfungerende kommunikationsløsninger. Samtidig kan vi på privatmarkedet - blandt andet via vores nye store kundebase - tilpasse vores privatprodukter endnu bedre til specifikke målgrupper, siger Jesper Brøckner, administrerende direktør i Telia Mobile.
I dagene op til den 29. marts bliver alle Orange- og Telia-kunder orienteret per brev om sammensmeltningen af de to selskaber, samtidig med, at der vil køre en omfattende reklamekampagne med budskabet "Orange bli'r til Telia". Den skal øge kendskabet til det nye Telia Mobile mest muligt.
Når sammenlægningen er fuldført og Orange-navnet sendt på pension venter næste skridt. Det handler for Telia om at markere sig over for kunderne i konkurrencen med de andre teleselskaber, især de to andre store selskaber på markedet, TDC og Sonofon.
»Vi har en række tiltag i støbeskeen, som vil styrke vores profil i forhold til de øvrige mobilselskaber og skabe fordele for Telias mobilkunder. Blandt andet bliver vi Danmarks eneste mobilselskab med 24 timers kundeservice. Hertil kommer, at vi arbejder intenst med at øge værdien for vores kunder gennem kommende introduktioner af blandt andet EDGE-netværk. Det skal styrke vores position på markedet for mobil dataoverførsel, forklarer Jesper Brøckner.
Han oplyser desuden at alle Orange- og Telia-kunder kan bevare deres nuværende abonnement eller kommunikationsløsning og skal således ikke have ændret deres kundeforhold eller skifte SIM kort.