IT- og Telestyrelsen har netop udsendt den seneste udgave af sin prispjece »Hallo, hallo - Ved du hvad det koster?«, der kan læses i sin fulde længde på nettet. Prispjecen skal gøre det lettere at vælge det rigtige teleselskab blandt de mere end 20, der tilbyder mobiltelefoni på det danske marked. Den giver et overblik over de billigste selskaber ud fra forskellige forbrugsmønstre.
»Prispjecen og teleprisguiden sikrer, at forbrugerne kan træffe deres valg om selskab og abonnement på det rigtige grundlag,« siger Jane Ørum, overkontrollør i IT- og Telestyrelsen.
Den seneste udgave af prispjecen har fokus på teleselskabernes forskellige takserings-modeller.
De fleste abonnementer takseres endnu pr. sekund, men flere og flere selskaber lancerer nye abonnementer, der takseres pr. minut. Hvis en samtale varer i 1 minut og 10 sekunder, betyder det, at man vil blive opkrævet for 2 minutter.
Pjecen indeholder også prissammenligninger for fastnet-telefoni og internet-adgang. Den kan læses på www.itborger.dk.