Browser-krigens to største aktører og ærkerivaler kommer tilsyneladende meget godt ud med hinanden i, når det gælder den daglige handel og vandel i support-afdelingerne.
ComON-læser og indehaver af firmaet FSHcomputer.dk, Finn Skov Henriksen, gjorde i første omgang store øjne, da han fik denne email fra Microsofts danske support afdeling.
”Tak for din henvendelse til Microsoft Office 2010 online store. Vi beklager at du ikke har været i stand til at hente programmet til din kunde.
Hvis du prøver med en anden browser f.eks. firefox når du går ind på hjemmesiden skulle du ikke støde på disse problemer. Hvis kunden ikke har firefox som browser på computeren, kan han hente en gratis version på:www.firefox.com. Håber dette er behjælpeligt. Med venlig hilsen,” stod der i mailen fra de flinke support-folk.
Men er det virkeligt Microsofts officielle politik at anbefale konkurrerende produkter til kunderne?
ComON har ringet til Microsoft Danmark og forelagt sagen.
Svaret er, viser det sig, at browser-skift er en af standard-rådene hos support-folkene.
"Vi anbefaler naturligvis altid Internet Explorer til vores kunder. At afprøve andre browsere er en naturlig fejlsøgning i en supportsituation. Hvis brugeren havde haft Firefox og oplevet problemer, havde vi have bedt kunden om at prøve med Internet Explorer. Problemerne kan skyldes plugins, som kunden har installeret, og behøves ikke nødvændigvis at være browserspecifikke,” siger Signe Toftegaard Møller, Consumer Communications Manager i Microsoft Danmark.