Et nyt strategisk samarbejde mellem PayPal og Facebook åbner nu for, at PayPal kan bruges som betalingsmiddel i det sociale netværk. PayPal er ejet af eBay og betalingstjenesten bruges især sammen med online-auktioner, hvor man dermed kan undgå at skulle udlevere sine kreditkort-oplysninger til sælgeren.
Aftalen betyder, at PayPal kan bruges som betalingsmiddel for annoncer på Facebooks online-annonceværktøj. Men det er ikke kun annoncører, der snart kan bruge PayPal på Facebook. For brugere bliver der også mulighed for at indsætte penge på Facebook Credits med PayPal.
Indtil videre er Facebook Credits stadig i betatest, men hensigten er, at det skal kunne bruges til at købe virtuelle varer såsom spil og applikationer og betale for gaver i Facebooks gavebutik.
Hos PayPal kan man vælge mellem forskellige betalingsmetoder, det kan enten ske via en saldo, som kan tankes op på en personlig PayPal-konto, fra en ekstern bankkonto eller via kreditkort. Brugeren kan så foretage PayPal-betalinger uden at skulle oplyse sine konto- eller kortoplysninger.
Ifølge firmaet er der 81 millioner aktive PayPal-konti.