Manchester United har prøvet kræfter med en tv-kanal og flere amerikanske sportsligaer har oprettet kanaler på YouTube. Nu vil den norske klub Rosenborg lege med.
Klubben har oprettet sin egen kanal på hjemmesiden, hvor der for eksempel vil findes informaqtion om aftenens kamp mod Valencia.
»Hvis vi er i stand til at levere noget indhold, som man ikke kan få anre steder, har fodboldklubber en stor fordel i kraft en trofast fanskare,« siger it-ansvarlige Peter Ibsen til Børsen.
Selve kampene er solgt til eksterne firmaer, så det er muligheden for solo-interview, sammendrag og eksklusive reportager, der giver klubberne en fordel.
Hos FCK, der er dansk fodbolds mest pengestærke klub, har man også tænkt
muligheden for at overtage nogele af tv-selskabernes enemærker. Direktør
Flemming Østergaard har tidligere udtalt, at Parken Sport &
Entertainment overvejer et køb af for eksempel TV2. Han udtaler til Børsen, at han i øjeblikket sonderer mediemarkedet generelt.
Det er den danske virksomhed Xstream Media Solutions, der har lavet nordmændenes løsning
Se Rosenborgs TV:
http://www.rbk.no/incoming/article66285.ece