It-og tele-virksomheden Intelecom er gået nye veje i søgningen efter egnede medarbejdere. Når lille Peter i denne uge åbner sit Anders And-blad, vil han blive mødt af et tilbud, som man normalt ikke møder i Danmarks sjoveste ugeblad. Nemlig tilbuddet om at blive sælger i Intelecom.
Baggrunden er dog ikke, at Intelecom vil satse på mindreårige medarbejdere for at tilfredstille behovet for ny arbejdskraft, skriver selskabet i en pressemeddelelse:
»Tro det eller ej - Anders And-Bladet har mange voksne læsere. I de familier, der køber Anders And, læser 70 procent af forældrene bladet sammen med deres børn. Herudover er der mange voksne, der selv køber bladet. Vi søger en sælger, der har fantasi og gå-på mod til at løfte et strategisk kundeområde for os. Vi er overbeviste om, at der i gruppen af trofaste Anders And-læsere, findes personer med de kvalifikationer vi søger,« forklarer Rune Elvang, salgsdirektør, Intelecom Danmark A/S.
Det var rekrutteringsfirmaet Hartmanns, der kom med ideen om, at bruge Anders And-bladet som medie for stillingsannoncen.
»I det her tilfælde søger vi en unik profil, der virkelig tør gå egne veje og som har en betydelig brancheerfaring. Det er en efterspurgt person og derfor ofte en person, der allerede sidder i et attraktivt job. Og når man sidder i et godt job, opsøger man sædvanligvis ikke de traditionelle jobmedier. Derfor besluttede vi at søge gennem et af de medier, hvor det er dokumenteret, at vi finder den målgruppe, vi går efter«, forklarer Anne-Mette Ravn, adm. direktør, Hartmanns A/S.