Det er fortidens stjerne på den danske internethimmel, man kan erhverve, hvis man skule have lyst til at handle med ejerne af hollandske Lycos og betale omkring 200 millioner kroner for Jubii.
Mens Jubii tidligere var et samlende punkt for mange internetdanskere, er sitets besøgstal i dag dalende, økonomien står på stort underskud og selskabets aktiviteter er i gang med at blive langt fundamentalt om.
Det samme kan man sige om selskabets ejerskab. Jubii er i dag en del af den hollandske Lycos-koncern, hvis ejere er raget uklar med hinanden. Ejerne, Bertelsmann-koncernen og spanske Telefonica, er dog er blevet enige om at sætte Lycos til salg.
Mæglerfirmaet har ifølge Børsen fået besked om, at man også kan frasælge den danske Jubii-del i en særskilt handel.
Børsen spekulerer i, om ikke Aller-koncernen er en oplagt køber af Jubii.
»Aller har efter min vurdering været alt for defensiv, når det gælder online. Ud fra det synspunkt kunne et køb af en vigtig online-trafikmaskine være fornuftigt. Aller må gøre et eller andet for at komme hurtigere frem, når det gælder onlinesatsningen,« siger Henrik Schultz, analytiker i investeringsbanken Kauphing, til Børsen.
Aller købte i 2006 det svenske portalselskab Spray af netop Lycos Europe.