Selv om firmaet Twitter har oplevet kometvækst i det seneste år, så mangler firmaet stadig at fremvise en forretningsmodel med klejner i. I samme boldgade har firmaer, der bruger Twitter, også svært ved at fremvise, at Twitter udmønter sig i en direkte økonomisk indtægt på bundlinjen.
Men det kan Dell.
Computerfabrikanten har været yderst flittig på Twitter, og det kan nu aflæses i indtægter på cirka 30 millioner kroner, mener Dell.
Dell har over 100 personer til at kommunikere på mange forskellige Twitter-konti. Og det er i særdeleshed kontoen @DellOutlet, der give penge i banken. Her sælges brugte computere, demomodeller og returvarer.
På DellOutlet sender Dell tilbud ud til næsten halvanden million brugere, som kun kan gøre den gode handel ved at lytte til Dells beskeder på maks 140 bogstaver.
Ifølge Bloomberg.com har Dells tilstedeværelse på Twitter og andre sociale medier ført til ordrer for cirka 30 millioner kroner siden starten i 2007. Omsætningen på cirka 30 million kroner via sociale tjenester og Twitter skal dog ses i relation til, at Dells årsomsætning er over 300 milliarder kroner.
Se de mange andre Dell kanaler på Twitter.http://www1.euro.dell.com/content/topics/global.aspx/community/dell_on_twitter?c=dk&l=da&cs=dkbsdt1">
http://www1.euro.dell.com/content/topics/global.aspx/community/dell_on_twitter?c=dk&l=da&cs=dkbsdt1" href="http://www1.euro.dell.com/content/topics/global.aspx/community/dell_on_twitter?c=dk&l=da&cs=dkbsdt1" class="linkification-ext">