Med baggrund i den både brugermæssige og finansielle succes, som makkerparkket Zeenström og Friis fik ud af Skype, havde mange forventet, at de to ville skabe noget lige så stort med net-tv-stationen Joost.
Det kommer dog næppe til at ske, kan Jyllands-Posten fortælle i dag. Avisen har interviewet adjunkt på Aalborg Universitets Institut for Kommunikation, Lars Holmgaard Christensen, og han er ret skeptisk overfor de succesmuligheder, som Joost måtte have.
»Jeg tror, at Joost er for sent ude, for konkurrencen er hård fra traditionelle medier og andre netmedier, som på meget kort tid er begyndt at distribuere tv-indhold på nettet. Danmarks Radio tilbyder allerede sine tv-ydelser med stor succes. Det samme gælder eksempelvis et selskab med stream-tv, der tilbyder kabeltv over internettet. Og flere selskaber er begyndt at acceptere, at indslag bliver lagt ind på Youtube,« siger han,
Jyllands-Posten citerer Janus Friis for at sige, at de store medievirksomheder er interesserede i Joost, men at de er bange for internettet, fordi de er vant til tv-verdenen, hvor de tjener de fleste af deres penge. Holdningen til at lægge licensbeskyttet indhold på nettet er dog ved at ændrr sig, fremfører den danske Skype-stifter.
Professor i medievidenskab ved Århus Univeristet Niels Ole Finneman siger til Jylland-Posten, at Joost ikke kommer til at revolutionere folks medievaner - og slet ikke i Danmark, hvor folk i forvejen er vant til en public service-kultur.