GoViral, der er en af pionererne inden for den virale markedsføring, fik for nylig den gode ide at samle de mest sete virale reklamer i 2007, målt på antal YouTube-seerere
Listen, der før jul gik verden rundt og blandt andet skaffede det danske firma omtale på FinancialTimes, har en gorilla i toppen.
Den mest sete virale kampagne med mere end fem millioner seere stammer nemlig fra det kløgtige slikfirma Cadbury, der havde formået at markedsføre sine sukkkergodter på en så effektiv - og underholdende - måde, at gorillaen tiltræk flere YouTube-seerne end nogen anden reklame.
Gorilla-fimen kan ses her.
En vodka-satire over RAP-kulturen i overklasseland landede på andenpladsen, mens en solbrille-stunt fra Rayban kom ind som nummer tre.
Den efterhånden klassiske blender-serie "will it blend?" fra Blendtec klarede en plads nummer 4, mens det lykkedes firmaet bag deoderant-produkterne AXE/Lynx at score femtepladsen med en serie af småfimsede deo-filmklip, der fremstiller firmaets deodoranter som de rene hormon-bomber.
Hele listen kan findes her.