Gorilla topscorer på viral top-ti

Danske GoViral har analyseret de mest succesrige virale reklamer. Topscoren er en slik-drevet gorilla med rytmesans.

GoViral, der er en af pionererne inden for den virale markedsføring, fik for nylig den gode ide at samle de mest sete virale reklamer i 2007, målt på antal YouTube-seerere

Listen, der før jul gik verden rundt og blandt andet skaffede det danske firma omtale på FinancialTimes, har en gorilla i toppen.

Den mest sete virale kampagne med mere end fem millioner seere stammer nemlig fra det kløgtige slikfirma Cadbury, der havde formået at markedsføre sine sukkkergodter på en så effektiv - og underholdende - måde, at gorillaen tiltræk flere YouTube-seerne end nogen anden reklame.

Gorilla-fimen kan ses her.

En vodka-satire over RAP-kulturen i overklasseland landede på andenpladsen, mens en solbrille-stunt fra Rayban kom ind som nummer tre.

Den efterhånden klassiske blender-serie "will it blend?" fra Blendtec klarede en plads nummer 4, mens det lykkedes firmaet bag deoderant-produkterne AXE/Lynx at score femtepladsen med en serie af småfimsede deo-filmklip, der fremstiller firmaets deodoranter som de rene hormon-bomber.

Hele listen kan findes her.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Dinner Roundtable: Sikre og skalerbare løsninger til den moderne komplekse infrastruktur

Traditionelle IT-sikkerhedsløsninger, såsom VPN'er, er ikke længere tilstrækkelige for de avancerede sikkerhedsbehov og kompleksiteten i moderne virksomheder. Det norske nationale cybersikkerhedscenter anbefaler derfor nu at erstatte SSLVPN/WebVPN-løsninger på grund af sårbarheder.

18. september 2024 | Læs mere


Nye forretningsmæssige gevinster med Microsoft Dynamics 365

Eksperter fra CGI stiller skarpt på hvordan, du lærer også hvorfor det er vigtigt at have fokus på både processer, teknologi og mennesker - og hvordan du kommer i gang med løbende optimering af forretningsudvikling.

25. september 2024 | Læs mere


NIS2: Indhold, krav og konsekvenser- sidste chance for at blive klar

Vi sætter på denne dag fokus på hvad NIS2-direktivet kommer til at betyde for din organisation. Du et overblik over direktivet og de skærpede krav, så du undgår bøder og sanktionering.

26. september 2024 | Læs mere