Ringo er et nyt online lavprismærke, som målrettet går efter unge i alderen 18 til 24 år. Det er en målgruppe, som Telia selv beskriver som meget prisbevidste, og som forventer at kunne købe deres produkter online:
"De gider ikke bruge for lang tid på at tale med teleselskaber eller besøger butikker. Derfor har vi skræddersyet Ringo, så vi rammer deres ønsker helt præcist," siger Peter Krogsgaard, salgs- og marketingdirektør i Telia.
Startpakken kommer til at koste 49 kroner, og inkluderer 200 minutters taletid. Derefter koster det 45 øre per minut, 35 øre per opkald og 20 øre per SMS. Vælger man sekundtaksering, koster det 70 øre per minut, 25 øre per opkald og 20 øre per SMS.
Pris og online services bliver ikke det eneste, som skal tiltrække danskerne til Ringo. Som noget helt unikt for Telias kunder kan de tage en ven gratis med i biografen om tirsdagen. Et koncept, som Telia allerede benytter sig af:
"Vi har et godt billede af, at brugerne af online taletidsprodukter er unge mennesker med en aktiv fritid. Og derfor er det helt naturligt, at vi med Ringo ikke bare slår på billig tale, men også giver gode oplevelser med vennerne," siger Peter Krogsgaard.