Hører du til dem, der vil vide, hvad teenager sangerinden Britney Spears synes er smart? Så har du muligheden for at tage med hende på en interaktiv shopping tur på nettet, samtidig med, at du selvfølgelig kan klikke "køb" på de Britney-godkendte varer.
Det er portalen Yahoo, der sammen med popstjernen og Pepsi Cola har skabt en syv minutter lang semi-interaktive video, hvor Britney shopper i New Yorks fashionable butikker sammen med kæresten Justin Timberlake. Videoen ledsages af en automatisk opdateret hjemmeside, der giver mulighed for at købe de varer frøken Spears kommer forbi i videoen.
Shopping turen blev lanceret på Yahoo i weekenden og er ifølge Yahoo allerede blevet en stor succes. Allerede nu planlægger portalen lignende kampagner med andre kendisser.
- Dette er blot toppen af isbjerget. Forbrugerne elsker at få at vide, hvilket tøj de kendte personer går i og hvilken mad de spiser, siger Michael Landau fra Yahoo til Reuters.
(Kilde: Reuters)