Edbpriser er træt af klager fra forbrugerne. Derfor ændrer sitet nu på reglerne for indleveringstider.
Konkurrencen på edbpriser går ikke kun på pris, men også på leveringstiden. Men selvom mange netbutikker reklamere med dag til dag levering, så sker det alt for ofte, at der går længere tid inden varerne rent faktisk dukker op.
Edbpriser har selv udført en undersøgelse af brugernes erfaringer med forhandlerne og resultatet har betydet, at sitet ændrer strategi. I et oplysningsbrev til forhandlerne skriver Edbpriser således:
»Til spørgsmålet om: "Ved dit sidste køb gennem Edbpriser.dk, blev leveringstiden overholdt?" - svarede 65 procent, at de fik deres ting til tiden mens 30 procent ikke havde den samme oplevelse. Og hele 5 procent valgte at annullere deres ordre. I alt deltog 4932 personer i undersøgelsen, og det må siges at være et vink med en vognstang.«
Med de nye regler må forhandlerne ikke længere skrive en til to dages levering medmindre butikken har varen på eget lager. Det får stor betydning for de forhandlere, der kører med leverandørlager.