Ifølge TDC har de danske medier overdrevet Aldis fremgang, og derfor ser TDC stadig ingen grund til bekymring over Aldis entré på det tyske mobilmarked. TDC undrer sig over teleanalytikeren John Strands negative vurdering.
»Jeg ved ikke, hvor John Strand vil hen med sine udtalelser, for vi kan bestemt ikke mærke det, han betegner som en stærk undervurdering af Aldi. Faktisk kan man læse i tre fremtrædende tyske aviser i dag, at de 300.000 kort, der henvises til, ikke er sim-kort, men er taletidskort,« siger direktøren for TDC-selskaberne Talkline og EasyMobile i Tyskland, Christian Winther, til ComON.
Han påpeger, at Aldis tilstedeværelse ikke giver anledning til bekymring, for selv om den tyske discountkæde har succes, er den ikke nogen direkte trussel mod de dansk-baserede selskaber.
»Vi er ikke kede af, at Aldi er på markedet, og hvad end Aldis kundetal måtte være, kan jeg bare ønske dem tillykke og sige, at Talkline og EasyMobile tilsammen har erobret 800.000 nye kunder i år. Det er vi overordentlig godt tilfredse med, og vi tager stadig Aldis tilstedeværelse på markedet med sindsro,« siger Christian Winther.
Ifølge Christian Winther har TDC-selskaberne Talkline og EasyMobile i alt 3,4 millioner kunder i Tyskland.