Telmore, CBB Mobil og andre aktører indenfor internetbaserede lavprismobilselskaber har godt gang i forretningen. En million danskere er i dag kunder hos disse selskaber. Det svarer til 20 procent af markedet.
Og intet tyder på, at der er lavvande på vej. I de seneste seks måneder har CBB Mobil og Telmore fået 50.000 nye kunder.
Samtidig er der kommet nye aktører ind på markedet. Blandt andre Lebara der efter blot tre måneder har fået 15.000 kunder. Til sammenligning havde Telmore 5000 kunder efter tre måneder.
Mere end blot penge
Det markante prisfald præger ikke længere det danske mobile marked, men kunderne er alligevel loyale over for discounttelefoni udbyderne. Det er ikke bare prisen, der er afgørende for, hvilke selskaber kunderne vælger.
»Danskerne kan godt lide at have kontrol og følge med i deres forbrug gennem et produkt, der er enkelt og gennemskueligt«, siger Teddy Søgaard Pedersen, administrerende direktør i CBB Mobil til Jyllands-Posten.
Det der startede ud som værende en irriterende lillebror for de traditionelle mobilselskaber, har vist sig at overhale de etablerede selskaber indenom.