Ved at tage hensatte penge fra forrige regnskabsår og føre ind i kasseapparatet lykkedes det for det lille teleselskab, SuperTel, at hive sit første overskud hjem i selskabets 4-årige historie.
Resultatet blev 82.000 kroner i 2003 mod et underskud på næsten en million i 2002. Selve driften af teleselskabet giver dog stadig et underskud på godt 200.000 kroner.
SuperTel har omtrent 1.000 erhvervskunder og godt 4.000 private kunder. Selskabet har specialiseret sig i udlandsopkald fra fastnet-telefonenhvor man især satser på opkald til Asien og Grønland.
Til trods for at det første overskud kom i hus i 2003, tager revisorerne forbehold for selskabets fortsætte drift. SuperTel skylder over tre millioner væk - heraf 1,7 mio. kr. til leverandører - og egenkapitalen har i flere år været negativ.
»Men vi har indgået afbetalingsordninger med vores kreditorer, og arbejder nu på at få egenkapitalen i plus,« forklarer SuperTels administrerende direktør John Topp til IT-avisen ComON.
I det kommende år vil SuperTel øge indsatsen for at få fat i flere kunder, som har behov for netop telefoni til Asien eller Grønland.
»Det kan eksempelvis være fiske- eller møbelindustrien,« uddyber John Topp, der forklarer, at selskabet har indgået en alliance med Tele Grønland, som ifølge Topps udsagn mere end halverer minutprisen til den store nordlige ø.