Når man som forbruger går ned i en fysisk butik for at handle, regnes billige priser og god kundeservice oftest som de to vigtigste parametre. På Internettet har det imidlertid haltet med sidstnævnte, og ikke alle virksomheder er lige hurtige ved tasterne, når en kunde retter henvendelse med et spørgsmål eller en klage.
Tal fra USA viste således sidste år, at de amerikanske internetbutikker gik glip af ikke mindre end 6,1 milliarder dollars, svarende til omkring 35 milliarder kroner, på grund af dårlig kundeservice.
Det tager internetvirksomheden ewire nu konsekvensen af. ewire opfordrer alle internetvirksomheder til at deltage i en "store kundeservice-dag på Internettet" på valgdagen den 8. februar 2005.
Normalt svarer ewire altid på support-mails indenfor 24 timer, men den 8. februar vil alle kundehenvendelser blive behandlet indenfor maks 1 minut, lover virksomheden. Ewire har valgt dagen for Folketingsvalget til at være den store kundeservice-dag, da man forventer stor aktivitet på nettet netop den dag.
Men marketingschef Jonathan Løw erkender over for ComON, at det ikke er garanti for stor aktivitet hos ewire.