Det sociale børnesite Arto har store problemer med at holde på brugerne. Det samme gælder andre af Freeways tidligere så succesfulde sites, blandt andre Dating.dk og DKBN. Det oplyser Business, der har sammenlignet besøgstallene hos en række Freeway-sites fra april sidste år med april i år.
Størst tilbagegang havde Arto, der i løbet af det sidste år har mistet hele 37 procent af brugerne. Hos DKBN er faldet 32 procent. Brugerantallet på Dating.dk er blevet reduceret med 26 procent.
"Arto og DKBN er hårdt ramt af Facebook," siger Freeways direktør Morten Wagner til Business.
Han forklarer, at selskabet endnu ikke er særligt hårdt ramt rent økonomisk, fordi de pågældende sites havde så enorme mængder sidevisninger, at markedet simpelthen ikke var stort nok til at udnytte det. Det nuværende niveau passer bedre til markedet, mener han.
Teleanalytiker John Strand siger til Business: "Der er ingen tvivl om, at Facebook har ramt dem big time."
John Strand peger dog også på, at Freeway er så heldig, at mange af selskabets tjenester er finansieret via brugerbetaling.