Problemer med at gennemskue produkterne har fået antallet af klager over teleselskaberne til at eksplodere, skriver B.T. 4.761 gang sidste år henvendte forbrugerne sig til Forbrugerklagenævnet - hvor cirka en fjerdedel klagede over deres mobil- eller fastnettelefoner, abonnementer m.m.
Forbrugernes klager fordeler sig primært på tre punkter, skriver avisen. Mange falder for en billig og smart mobiltelefon og får problemer med at gennemskue abonnementet bagefter. De glemmer, at de binder sig for seks måneder.
Mange klager også over, at de modtager regninger, som de ikke kender noget til. Og så klages der over, at det er svært at komme igennem til teleselskaberne over telefonen.
Teleselskaberne indrømmer, at de har problemer:
- Der har været monopol på teleområdet i små 100 år, så derfor skal kunderne lige vænne sig til, at der er friere valg på hylderne, og det giver nogle problemer. Branchen skal lære af problemerne og skal gøre produkterne mere gennemskuelige, siger Anders Krarup, der er kommunikationsdirektør for Telia til B.T.
Klagerne fordeler sig nogenlunde ligeligt på alle teleselskaber, oplyser Telestyrelsen.
(Kilde: B.T.)