Der er iskold luft mellem to af de største onlineforhandlere på it-markedet - Getmore og Proshop. Tidligere i dag anmeldte Proshops direktør Poul Thyregod konkurrenten til Forbrugerombudsmanden for brud på god markedsføringsskik. Proshop-direktøren beskylder Getmore for systematisk at vildlede forbrugerne med en særlig pristjek-funktion i Getmores onlineshop, fordi Getmore konsekvent udelader priser fra konkurrenter, som er billigere end Getmore
Getmores direktør Kaiser Raja bekræfter, at forhandleren for nylig har indført den særlige pristjek-funktion, men han afviser, at der skulle være tale om vildledning af forbrugerne.
»Vi har et pristjek, men vi siger inden steder på vores hjemmeside, at vi er de billigste. Oplysningerne i vores pristjek er samlet ind med vores egen søgerobot, som henter de priser, vi kan finde på nettet,« siger Kaiser Raja til CRN. Han afviser samtidig, at priserne i Getmores pristjek stammer fra prissammenligningsportalen edbpriser.dk.
Kaiser Raja understreger, at pristjek-funktionen kun gælder for udvalgte varer, men han kan dog ikke redegøre for, hvilke varer Getmore pristjekker. Getmore-direktøren ønsker heller ikke at kommentere på, hvorfor samtlige prissammenligninger viser, at Getmore har de laveste priser. Han lover at vende tilbage med eksempler, på, at andre forhandlere er billigere end Getmore
Kaiser Raja undrer sig desuden over, hvorfor direktør Poul Thyregod fra konkurrenten Proshop er så interesseret i Getmores aktviteter.
»Poul Thyregod skulle hellere koncentrere sig om sin egen forretning i stedet for at bruge så mange kræfter på Getmore,« siger Kaiser Raja.
Relaterede nyheder »