Telia erkender kundeservice-overdrivelse

Telia har slået sig op på at ville lancere Danmarks første 24-timers kundeservice blandt mobilteleefonselskaber. Men det har vi haft siden 1992, lyder det fra TDC.

I en pressemeddelelse som teleselskabet Telia udsendte torsdag morgen slog selskabets direktør Jesper Brøckner fast at Telia inden længe, som det første teleselskab i Danmark, vil tilbyde 24-timers kundeservice. Men i virkeligheden er Telia langt fra de første med den service. Hos konkurrenten TDC oplyser man, at den service hos dem har eksisteret siden 1992.

»Så det er en 13 år gammel nyhed,« som en pressemedarbejder hos TDC udtrykker det med et smil.

I pressemeddelelsen fra Telia siger Jesper Brøckner:

»Vi har desuden en række tiltag i støbeskeen, som vil styrke vores profil i forhold til de øvrige mobilselskaber og skabe fordele for Telias mobilkunder. Blandt andet bliver vi Danmarks eneste mobilselskab med 24 timers kundeservice.«

Konfronteret med sandheden erkender Jesper Brøckner at selskabet har været for hurtigt ude.

»Der skulle nok have stået "et af de eneste". Vi har nok været lidt for hurtige,« erkender Jesper Brøckner over for ComON.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
JN Data A/S
Driver og udvikler it-systemer for finanssektoren.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere