I en pressemeddelelse som teleselskabet Telia udsendte torsdag morgen slog selskabets direktør Jesper Brøckner fast at Telia inden længe, som det første teleselskab i Danmark, vil tilbyde 24-timers kundeservice. Men i virkeligheden er Telia langt fra de første med den service. Hos konkurrenten TDC oplyser man, at den service hos dem har eksisteret siden 1992.
»Så det er en 13 år gammel nyhed,« som en pressemedarbejder hos TDC udtrykker det med et smil.
I pressemeddelelsen fra Telia siger Jesper Brøckner:
»Vi har desuden en række tiltag i støbeskeen, som vil styrke vores profil i forhold til de øvrige mobilselskaber og skabe fordele for Telias mobilkunder. Blandt andet bliver vi Danmarks eneste mobilselskab med 24 timers kundeservice.«
Konfronteret med sandheden erkender Jesper Brøckner at selskabet har været for hurtigt ude.
»Der skulle nok have stået "et af de eneste". Vi har nok været lidt for hurtige,« erkender Jesper Brøckner over for ComON.