Med bemærkninger som »Hold da op, du har fået en Lexmark, den har bare en anden ringetone«, skabte HP's topdirektør Carly Fiorina latterkaskader i en sal fuld af amerikanske IT-ansvarlige.
Ifølge det amerikanske forhandlerblad CRN ser Carly Fiorina Dells indmarch i printermarkedet som en »distributionskanal, men det er ikke det samme som at være printerleverandør«, sagde hun i talen i går i New York.
»... Helt ærligt, så er den meddelelse, de har udsendt, at de ønsker at være en distributionskanal for en andens produkter. Det er en interessant strategi, men det er ikke en (strategi), som skaber reel indtjening,« sagde hun.
»Det faktum, at Dell bekendtgør en lancering får os ikke til at ryste i bukserne,« tilføjede Carly Fiorina og gjorde opmærksom på, at HP er en producent med lave omkostninger, og at virksomheden før har modstået konkurrence i lowend-markedet.
Hun afviste også, at HP kan få alvorlig konkurrence på supplies, der er den mest profitable indtægtskilde for HP. Carly Fiorina pegede på, at HP har sænket sine omkostninger så meget i forhold til tidligere, at virksomheden kan opretholde god indtjening på blækpatroner og lignende ekstraudstyr trods konkurrencen.
Den trykte udgave af ComON har i denne uge fokus på printere og tilbehør til printere.