TDCs fastnetkunder skal betale endnu mere

Prisen på en gammeldags telefonforbindelse får atter et ryk opad. Nu skal fastnetkunder hos TDC nemlig betale per påbegyndt minut i stedet for per sekund. Som kompensation sænkes prisen mellem fastnet og mobil.

Fra den 1. juli vil takseringen for fastnetopkald blive opgjort per påbegyndt minut og ikke per sekund, som det sker i øjeblikket, meddeler TDC.

»Der er ikke grund til at lægge skjul på, at det fører til en stigning i telefonudgiften for mange kunder,« siger koncerndirektør Carsten Dilling.

Han påpeger, at TDC stadig har de næstlaveste fastnetpriser blandt samtlige lande i OECD, hvis man tager udgangspunkt i en typisk forbruger.

Minuttakseringen vil betyde, at især korte samtaler bliver dyrere.

Samtidig sænker TDC taksten for opkald fra fastnet til mobil med 20 øre per minut i dagtimerne. De ændrede takster vil gælde for både privat- og erhvervskunder. Men TDC regner selv med, at kombinationen af minuttaksering og prisfald får den samlede telefonregning til at stige med 3,8 procent for private kunder.

Taksterne for opkald til mobiltelefoner er i øjeblikket på mellem 1,30 og 1,73 kroner i dagtimerne alt afhængig af selskab. Fra den 1. juli sænkes taksten i dagtimerne til mellem 1,10 og 1,73 kroner.

TDC har over de seneste to år hævet abonnementsprisen på fastnettelefoni med 15 kroner fra 119 til 134 kroner per måned.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Hewlett-Packard ApS
Udvikling og salg af software, hardware, konsulentydelser, outsourcing samt service og support.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere