Drop kundeservicen og spar penge på dit abonnement. Vælg en femstjernet udgave og få en prisstigning. Sådan lyder ideen bag et nyt kundeservicekoncept i TDC, som Jyllands-Posten skriver om i dag.
Ideen kommer dagen efter, at vi her på IT-avisen ComON kunne fortælle om en undersøgelse, der viser at de nordiske teleselskaber halter eget efter, når det netop kommer til området for kunderservice. Og derfor er det jo meget nærliggende, at kunderne nu får mulighed for at droppe servicen - eller selv vælge om man vil have ordentlig betjening.
»I fremtiden vil kunderne komme til at opleve en differentieret kundeservice, hvor der frit kan vælges mellem alt lige fra ikke at have nogen service til en platinløsning, der giver 24 timers service og oven i købet inkluderer, at kunden kan bede om at få en servicetekniker på besøg døgnet rundt,« forklarer Lars Torpe Christoffersen, adm. direktør i TDC's fastnetforretning, TDC Totalløsninger til Jyllands-Posten.
Ifølge Forbrugerrådet er det nye tiltag en god ide.
»Men som forbruger må man til enhver tid kræve at kunne komme i kontakt med sit teleselskab og få råd og vejledning om de mest basale ting,« mener telepolitisk medarbejder i Forbrugerrådet Anders Hjorth Jensen - ifølge Jyllands-Posten.
Skiftet til det nye koncept, som endnu ikke ikke ligger helt fast, skyldes ifølge TDC-bossen, at selskabet hidtil ikke har været dygtigt nok til at omsætte kundeservice til større omsætning. I 2003 faldet TDC's salg i fastnet-forretningen med 800 millioner kroner. Og ifølge Jyllands-Posten vurderer flere analytikere, at selskabet over de næste ti år går yderligere fem milliarder kroner ned i fastnet-salget.