TDC overvejer ekstra-regning for kundeservice

Teleselskabet TDC overvejer at gøre det valgfrit for kunderne om de vil have kundeservice eller ej. Fravælger man servicen bliver det billigere. Beholder man den kan man se frem til en prisstigning.

Drop kundeservicen og spar penge på dit abonnement. Vælg en femstjernet udgave og få en prisstigning. Sådan lyder ideen bag et nyt kundeservicekoncept i TDC, som Jyllands-Posten skriver om i dag.

Ideen kommer dagen efter, at vi her på IT-avisen ComON kunne fortælle om en undersøgelse, der viser at de nordiske teleselskaber halter eget efter, når det netop kommer til området for kunderservice. Og derfor er det jo meget nærliggende, at kunderne nu får mulighed for at droppe servicen - eller selv vælge om man vil have ordentlig betjening.

»I fremtiden vil kunderne komme til at opleve en differentieret kundeservice, hvor der frit kan vælges mellem alt lige fra ikke at have nogen service til en platinløsning, der giver 24 timers service og oven i købet inkluderer, at kunden kan bede om at få en servicetekniker på besøg døgnet rundt,« forklarer Lars Torpe Christoffersen, adm. direktør i TDC's fastnetforretning, TDC Totalløsninger til Jyllands-Posten.

Ifølge Forbrugerrådet er det nye tiltag en god ide.

»Men som forbruger må man til enhver tid kræve at kunne komme i kontakt med sit teleselskab og få råd og vejledning om de mest basale ting,« mener telepolitisk medarbejder i Forbrugerrådet Anders Hjorth Jensen - ifølge Jyllands-Posten.

Skiftet til det nye koncept, som endnu ikke ikke ligger helt fast, skyldes ifølge TDC-bossen, at selskabet hidtil ikke har været dygtigt nok til at omsætte kundeservice til større omsætning. I 2003 faldet TDC's salg i fastnet-forretningen med 800 millioner kroner. Og ifølge Jyllands-Posten vurderer flere analytikere, at selskabet over de næste ti år går yderligere fem milliarder kroner ned i fastnet-salget.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere