Den tyske pc-producent Medion præsenterede torsdag et regnskab for andet kvartal 2005, som viste en fremgang i omsætningen på 2 procent til 502 millioner euro, svarende til over 3,7 milliarder kroner. Driftsomkostningerne er dog stadig høje og det betød et nettoresultat på 3,1 millioner euro, mod 6,9 millioner i samme kvartal sidste år.
Herhjemme er Medion mest kendt for sine leverancer til discountkæden Aldi, men er i hjemlandet den største pc-producent. Her steg salget med 16 procent, blandt andet som følge af en moderat forbedret købelyst hos de tyske detailkunder. Udenfor Tyskland faldt salget til gengæld med 18 procent.
På trods af det pæne regnskab for andet kvartal fastholder ledelsen en forventning om et omsætningsfald for hele 2005 på to procent, på grund af en dårlig start på året med et fald i omsætningen på 10 procent i første kvartal i forhold til samme periode sidste år.