Siden 2002 har TDC øget sin markedsandel på mobil-erhvervsmarkedet fra 55 procent til 60 procent. I samme periode er Sonofon gået tilsvarende tilbage og har nu blot hver fjerde kunde mod 29 procent for to år siden.
Det fremgår af en ny analyse, som er offentliggjort af Aalund Business Research og refereret af Børsen og Jyllands-Posten. Analysen viser også, at Orange er gået frem over de seneste to år.
For at fastholde førerpositionen, er det TDC's ambition at få erhvervskunderne til at øge brugen af datatjenester. I øjeblikket henter selskabet blot 10 procent af omsætningen ad den vej, men om tre år skal hver tredje krone stamme fra salg af datatjenester, fremgår det af en kommentar fra TDC's Mobil-direktør, Mads Middelboe.
Mobilselskabernes andele på erhvervsmarkedet:
TDC, 60 procent
Sonofon, 25 procent
Orange, 6 procent
Telia, 5 procent
Øvrige, 4 procent
Kilde: Aalund Business Research