Elgiganten lemper udskældte gebyr-regler

Elgiganten bløder nu op for sine undersøgelses-gebyrer i forbindelse med reparationer af defekt elektronik. Hvis værkstedet mener, at en skade er selvforskyldt, skal man dog stadig betale gebyret.

Efter massiv kritik fra flere sider vælger Elgiganten nu delvist at skrotte det kritiserede reparationsgebyr.

Det er ellers kun få dage siden, at Elgiganten meget bestemt stod fast på gebyret.

I dag er holdingen dog ændret.

Elgiganten oplyser, at firmaet fremover selv betaler undersøgelsesgebyret på de unødvendige undersøgelser.

Kritikken er gået på, at Elgiganten har opkrævet gebyr for produkter, der er blevet sendt til reparation, selv om produkterne stadig er omfattet af garantien. Hvis det efterfølgende viser sig, at der ikke var fejl på produktet, så skulle kunden selv betale for undersøgelsen. Det sker for eksempel i tilfælde, hvor der bare mangler batterier i en indsendt fjernbetjening, eller hvis "problemet" kunne være afhjulpet af et kig i manualen.

Fra i dag fjerner Elgiganten undersøgelsesgebyret - næsten.

Man skal nemlig stadig betale gebyret, hvis værkstedet mener, at man selv har ødelagt produktet.

Elgiganten har ikke egne værksteder, men køber sig til reparationsservice hos firmaet Infocare. Det er regningen fra Infocare, at Elgiganten har sendt videre til sine kunder.

Ifølge Elgiganten skyldes den ændrede politik, at man vil
"sikre kunder en god oplevelse med servicecentrene," og at man vil begrænse ventetiden på værkstedet, så andre kunder ikke skal vente på egentlige reparationer.

Den ændrede politik kunne også hænge sammen med den forgangne uges mediestorm mod Elgiganten og en større kampagne mod butikker, der opkræver gebyrer, som Forbrugerrådets blad Tænk sætter i gang i morgen.

Den nye politik træder i kraft i dag i alle 28 Elgiganten-varehuse.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Despec Denmark A/S
Distributør af forbrugsstoffer, printere, it-tilbehør, mobility-tilbehør, ergonomiske produkter, kontor-maskiner og -tilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Dinner Roundtable: Sikre og skalerbare løsninger til den moderne komplekse infrastruktu

Traditionelle IT-sikkerhedsløsninger, såsom VPN'er, er ikke længere tilstrækkelige for de avancerede sikkerhedsbehov og kompleksiteten i moderne virksomheder. Det norske nationale cybersikkerhedscenter anbefaler derfor nu at erstatte SSLVPN/WebVPN-løsninger på grund af sårbarheder.

18. september 2024 | Læs mere


Nye forretningsmæssige gevinster med Microsoft Dynamics 365

Eksperter fra CGI stiller skarpt på hvordan, du lærer også hvorfor det er vigtigt at have fokus på både processer, teknologi og mennesker - og hvordan du kommer i gang med løbende optimering af forretningsudvikling.

25. september 2024 | Læs mere


NIS2: Indhold, krav og konsekvenser- sidste chance for at blive klar

Vi sætter på denne dag fokus på hvad NIS2-direktivet kommer til at betyde for din organisation. Du et overblik over direktivet og de skærpede krav, så du undgår bøder og sanktionering.

26. september 2024 | Læs mere