Debitel-kunder blev topdyre for Telia

Debitel kostede en god milliard for Telia, og dermed blev købet dyrere end frygtet - men det er nok alligevel en god forretning, bedyrer teleanalytiker.

Det koster knaster at udvide sin kundedatabase, må Telia sande. Da det svenske teleselskab købte Debitel i februar ville købet koste mellem 710 og 1.046 millioner kroner, alt efter hvordan selskabet udviklede sig over de efterfølgende seks måneder.

Og det gået godt for Debitel; så godt at selskabet ender med at koste 1.084 millioner danske kroner, skriver Jyllands-Posten.

Selvom prisen endte oppe i det øverste felt, så siger teleanalytiker Torben Rune til ComON, at prisen ikke behøver at være for stram til Telia.

Prisen afhænger nemlig i høj grad af, hvordan den købte kundebase passer ind i køberens eksisterende forretning.

»I Telias tilfælde er det min vurdering, at den synergie-effekt, som de opnår, er ganske betydelig,« siger Torben Rune. Han mener, at Telia har fået betydelige stordriftsfordele ved at udvide kundebasen - hvis TDC skulle have købt den Debitel, ville prisen nok have været en helt anden.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere