Skandiabanken fortsætter kursen mod øget markedsføring og ekspansion på markedet for bankvirksomhed på nettet. Selskabet har netop frasolgt sin pensions- og sundhedsforsikringsdel, og vil bruge pengene på at skaffe flere kunder i den rene internetbank.
Køberen er Complet Pensionsrådgivning. Skandiabanken vil dog ikke oplyse præcist, hvor meget der kommer i kassen efter salget. Det vil dog påvirke bankens resultat positivt - og de penge skal bruges til øget markedsføring, helt i stil med den nye aggressive strategi, som banken offentliggjorde her i IT-avisen ComON for 14 dage siden.
Skandiabanken gav i første halvår overskud for første gang efter, at selskabet har brugt et større tocifret millionbeløb til at etablere sig i Danmark.
»Vi kommer til at tjene mere i andet halvår, men de penge skal bruges aktivt. Det er vores mål at holde indtjeningen på den rigtige side af en million kroner om året, mens resten skal bruges til øget markedsføring. Deruover vil vi kigge på vores prisstruktur, så den bliver mere attraktiv for kunderne,« sagde bankdirektør Henrik Vad til IT-avisen ComON.
Med salget mister Skandiabanken 10.000 kunder. Dermed er i alt 105.000 danskere kunder i netbanken.