Selskabet baserer dermed fremover sin kerneforretning i form af digitale læremidler på Dansk Web Bureaus content management-system WebMaster Site Builder.
Hensigten er at styrke virksomhedens fokus på indholdsproduktion. Skolemedia har en fremtrædende position på markedet for digitale læremidler, e-learning og innovative pædagogiske undervisningsmaterialer på nettet.
»Vi vil koncentrere os om det, vi er allerbedst til, nemlig at tilrettelægge og producere digitale læremidler. Som en lille virksomhed har vi ikke et udviklingsmiljø - det har Dansk Web Bureau. Det er et problem, når man konstant skal videreudvikle et CMS-system parallelt med den pædagogiske og indholdsmæssige udvikling. Vores eget CMS-system har været godt, men vi er i en situation, hvor vi må kigge fremad, og prioritere den nødvendige tid til vores primære opgaver. Ved at outsource CMS-softwareudvikling og drift til Dansk Web Bureau sikrer vi, at Skolemedia fortsat vil kunne tilbyde et fremtidssikret CMS-system, siger Poul Erik Madsen, som er bestyrelsesformand i Skolemedia.
Outsourcing-opgaven har været forhandlet med andre bureauer. Valget faldt på Dansk Web Bureau, fordi Skolemedia er overbevist om, at bureauet kan løfte opgaven og sikre, at produktionerne baseres på en fremtidssikret teknologi af høj kvalitet.
»Valget faldt på Dansk Web Bureau, fordi det er en solid virksomhed, som har et godt udviklingsmiljø og et velfungerende CMS-produkt. Bureauet har en stor viden og kompetence på dette område. WebMaster Site Builder er et gennemtestet og veludviklet produkt, og det betyder, at vi nu kan tilbyde vores kunder digitale læremidler, der hviler på et fremragende teknisk fundament,« siger Poul Erik Madsen.
Blandt Skolemedias kunder og samarbejdspartnere findes blandt andre Undervisningsministeriet, kommuner, uddannelsesinstitutioner, EU, Arla Foods, Danida, DBU, DIF, DR, FDB, Microsoft, Post Danmark, SAS og TV2.