Det trykte Version2 udkommer sidste gang som 14 dages magasin til jul.
Bladet har efter kun et år nået oplag på over 85.000 distribuerede eksemplarer og har slået sit navn fast i markedet som et troværdigt medie med substans og et højt fagligt niveau.
En massiv nedgang i it-annoncemarkedet og forventninger om fortsat afmatning har imidlertid fået Ingeniørens til at dreje nøglen om på papiravisen.
»Det generelle marked for it-printannoncer i Danmark er faldet 26 procent tre kvartaler i træk sammenlignet med tilsvarende periode sidste år jævnfør Gallup/Adfact, og alt tyder på, at tendensen fortsætter,« hedder det i en pressemeddelelse fra mediehuset.
»Vi ville godt være fortsat længere tid med den trykte udgave, men vi er tilfredse med den gennemslagskraft, vi har haft, og synes, det er det rette tidspunkt at øge trykket på netaktiviteterne,« siger kommerciel direktør Christian Hjorth og fortsætter:
»Vi kan endvidere se, at it-annoncørerne har taget meget positivt mod de nye produkter på nettet. Derfor sætter vi yderligere fart på den kommercielle produktudvikling og øger salgsfokus.«
Version2 vil fortsat eksistere på print i særlige udgivelser, ligesom hele den faste del af redaktionen fortsætter på version2.dk eller på andre projekter i mediehuset.