Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den IT-Branchen d. 11. marts 2005.
Navisionmilliardærerne
Jesper Balser og Preben Damgaard
er gået sammen
med Peter Warnøe om at købe 21 procent af mobilindholdsproducenten Responsfabrikken.
frisk kapital Tre af dansk it's gulddrenge, Preben Damgaard, Jesper Balser og Peter Warnøe, har købt 21 procent af aktierne i Responsfabrikken. Pengene skal bruges til en international satsning inden for det hastigt voksende marked for interaktive mobile tjenester.
Firmaet kom ud af 2004 med et overskud på to millioner kroner, og ledelsen forventer allerede i 2005 et dobbelt så stort resultat alene af den eksisterende forretning.
- I år ønsker vi også at ekspandere internationalt. Selv om vi hidtil har været selvfinansierende og har lavet overskud, har vi nu behov for en kapitalindsprøjtning til at finansiere vores aggressive internationale ambitioner, oplyser Michael Grindsted, der har stiftet Responsfabrikken sammen med Lars Priemé.
Selskabet har over 100 danske og internationale kunder. Det kan for eksempel være banker, som får udviklet portaler, hvor kunderne kan betjene sig selv via mobiltelefonen, eller rejsebureauer, der køber løsninger, som gør det muligt at ramme forbrugeren med det sidste nye tilbud direkte til hendes mobiltelefon, hvorefter hun på stedet kan købe sig en rejse ved hjælp af en SMS til bureauet.