Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den IT-Branchen d. 29. oktober 2004.
Af Torben R. Simonsen
De næste seks måneder vil CA i en række europæiske lande forsøge at nå ud til 11,5 millioner små og mellemstore virksomheder med budskabet om ny og forbedret sikkerhedsløsning.
I alt vil CA spendere 140 millioner kroner på projektet, der blandt andet skal få de små og mellemstore virksomheder til at få øjnene op for centrale CA-produkter.
- Investeringen og kampagnen viser, hvor vigtig en rolle SMB-markedet spiller i vores vækststrategi. Vi har en lang erfaring med virksomheder på SMB-markedet fra blandt andet vores ARCserve backup-løsninger. Vi kan nu tilbyde en one-stop-shop sikkerhedsløsning, bestående af antivirus, backup, anti-spyware og desktop managementløsninger, siger Per Kogut, administrerende direktør, Computer Associates, Scandinavia.
CA's strategi for at øge omsætningen i EMEA-regionen indeholder også en satsning på nye markeder i Mellemøsten, Central- og Østeuropa samt et øget fokus på OEM-aftaler.