Forhandlerfokus favoriseres

Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den IT-Branchen d. 26. august 2002.


Billedtekst: Microsofts CEO, Steve Ballmer, opfordrede på partnerkonferencen i Los Angeles de 3.000 forhandlere til at springe på .Net-vognen.

Microsoft vil ikke være forsigtige med at anbefale enkelte forhandlere.

Los Angeles: Microsofts partnere må finde sig i, at software-virksomheden også i fremtiden vælger at gennemføre marketing- og salgstiltag rettet mod slutkunder sammen med bestemte forhandlere frem for andre.
I USA blev Microsoft i sommeren kritiseret for at sende et brev ud til en lang række kunder, hvori kunderne blev opfordret til at benytte to navngivne forhandlere, og i Danmark har Microsoft og Atea benyttet tilsvarende metoder.
Krav om fælles visioner
Strategien hos Microsoft er lagt an på et tættere samarbejde mellem partnerne, og kravene om fælles visioner betyder, at de partnere, der tager imod Microsofts udstrakte hånd, vil blive budt velkomne, mens dem, der tøver, vil blive forfordelt.
- Der er mange af Jer, der længe har udviklet til .Net, og det er vi glade for. Men der er desværre også mange af Jer, der endnu ikke mener, .Net kommer Jer ved, sagde Microsofts CEO, Steve Ballmer, på årets partnerkonference.
- Det er ok at vente, men I skal vide, at vi afsætter seks milliarder dollars i år til forskning og udvikling på .Net og, at både Office, Windows, SQL, alle vores værktøjer - alt bliver XML-baseret. Så hvis I ikke vil risikere at skulle omkode alt og uddanne alle Jeres folk fra bunden, er det om at følge med på .Net, fortsatte han.
.Net langsommere end håbet
Udbredelsen af .Net har ladet vente på sig. Bill Gates har netop udtalt, at det går langsommere end håbet, og hvis Microsofts strategi om at levere løsninger som XML-baserede internet-services skal lykkes, er det vigtigt, at kunderne og ikke mindst forhandlerne bakker op om .Net-platformen.
Vilje til samarbejde og til at dele kundeoplysninger, kildekoder og basal viden om slutkundernes behov er afgørende for succes, sagde Orlando Ayala, der er øverste chef for salg og marketing hos Microsoft på partnerkonferencen.
- Vi har foretaget vores største satsning nogensinde ved at blive løsningsleverandør, og det kræver Jeres fulde engagement for at lykkes. Til gengæld har vi et stort uudnyttet marked at servicere sammen, så jeg er fuld af fortrøstning, forklarede han.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Despec Denmark A/S
Distributør af forbrugsstoffer, printere, it-tilbehør, mobility-tilbehør, ergonomiske produkter, kontor-maskiner og -tilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Send dine legacysystemer på pension og invitér standardløsninger indenfor

Legacysystemer er rygraden i mange organisationers it-infrastruktur, men før eller siden er det tid til at sige farvel og skifte til en eller flere standardløsninger. Vi udforsker scenarier og muligheder, der gør det muligt at rykke videre. Hvad er businesscasen? Hvilke krav stiller skiftet til din forretning og jeres processer? Hvordan

08. oktober 2024 | Læs mere


Dynamics 365 & Business Central - AI og branchemoduler

Udforsk, hvordan du kommer godt i gang med Business Central, får hjælp til at tilpasse platformen til dine behov og får mest ud af din ERP-løsning med begrænsede ressourcer.

23. oktober 2024 | Læs mere


Årets CISO 2024

Vær med når Computerworld, Dansk Erhverv og Rådet for Digital Sikkerhed tager temperaturen på trusselslandskabet lige nu, og giver dig overblikket over de nyeste trusler, de mest aktuelle tendenser og de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

24. oktober 2024 | Læs mere