Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den IT-Branchen d. 27. maj 2002.
Betalingsstandsningen i Imerco-kæden får ikke Tele2 til at stoppe samarbejdet med isenkræmmerkæden.
Tele2 blev ramt, da Imerco-kæden i april annoncerede, at den var gået i betalingsstandsning.
Imerco-butikker landet over lå inde med et ukendt antal taletidskort og Tele2-abonnementer, som der endnu ikke er betalt for, men det fik ikke samarbejdet mellem parterne til at stoppe.
- Der arbejdes i øjeblikket på mange fronter for at videreføre kæden, og for os betyder det, at vi fortsat leverer til kædens butikker, siger informationschef hos Tele2 Ebbe Jørgensen.
Han ønsker ikke at fortælle, hvor stort et udestående Imerco har med Tele2, men at Tele2's produkter er populære i Imerco-butikkerne, tyder hitlisten hos Imerco på.
Heraf fremgår det, at den ottende mest populære vare i butikkerne en overgang var taletidskort fra Tele2.
For at sikre betaling for de leverancer, Tele2 kommer med til Imerco-butikkerne, er der i øjeblikket indført betaling pr. efterkrav, så kun de butikker, der kan betale, får varer fra Tele2.
Midlertidig løsning
- Det er kun en midlertidig løsning, for når der er en endelig ordning på plads, så Imerco-kæden kan drives videre, vil vi igen vurdere, hvilke vilkår vi skal levere på, siger Ebbe Jørgensen.
Han påpeger, at selv om Imerco i øjeblikket er i knæ, udgør isenkræmmerkæden med sine 180 butikker en ikke uvæsentlig del af Tele2's forhandlerskarer.
- Imerco er både en vigtig og god afsætningspartner for os. Og det vil de blive ved med at være, siger Ebbe Jørgensen.
Han afviser således, at Tele2's nye afsætningsaftale med 7Eleven, Statoil, Comtel og Post Danmark overflødiggør Imerco som forhandler.
Billedtekst. - Imerco er både en vigtig og god afsætningspartner for os. Og det vil de blive ved med at være på trods af betalingsstandsningen, siger Ebbe
Jørgensen, informationschef
hos Tele2.
Foto: Torben Klint