Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den IT-Branchen d. 18. februar 2002.
Call2day søger honere til et marked i vækst.
Møde-booking-kontoret Call2day i Birkerød satser på at fordoble antallet af møde-bookere inden for et par måneder.
- Vores store udfordring ligger i ikke at blive for "kendte". Med vores 12 ansatte er vi en lille virksomhed, og vi kan ikke håndtere en alt for kraftig kundetilgang, selvom vi gerne ville, siger Casper Petersen, der er administrerende direktør hos Call2day.
Han oplever, at markedet for callcentre og kvalificeret møde-booking er i stærk vækst, og uanset om man er en lille fokuseret møde-booker eller et stort internationalt callcenter, mener han, der er penge at hente på at hjælpe IT-kunderne med at finde de rette leads.
- Generelt er det for dyrt for kunden, at en dygtig konsulent skal bruge tid på at åbne dørene hos potentielle kunder. Konsulenterne skal være ude hos kunderne det meste af tiden, hvis deres kapacitet skal udnyttes til fulde, og den forudsætning er ikke ved at ændre sig, vurderer Casper Petersen.
Hans virksomhed får mellem en og to henvendelser om dagen fra IT-virksomheder, der ønsker hjælp til at booke salgsmøder, og det, mener Casper Petersen, er mere end tilfredsstillende.
- Som det er nu, må vi desværre afvise nogle af de virksomheder, der henvender sig. Vi henviser dem selvfølgelig til andre callcentre, men vi kan ikke selv magte de referenceopgaver, der automatisk følger i kølvandet , når man betjener en kunde, siger han som forklaring på, hvorfor Call2day søger at fordoble antallet af phonere.
Indledende møder gratis
- Det, der adskiller os fra mange af de andre møde-bookere, er, at det ikke koster virksomhederne noget at holde de indledende møder med os, hvor vi finder frem til kundesegmentet, og får kvalificeret, hvilke møder kunderne ønsker. Vi fakturerer udelukkende efter kvalificerede møder og ikke antallet af opkald, og dermed signalerer vi over for kunderne, at vi kan vores kram, forklarer Casper Petersen.
På den anden side betyder den strategi også, at det er meget vigtigt at finde de rette leads til kunderne, for ellers holder det op af sig selv.
Call2day tjener desuden på at opdatere kundedatabaser og på at sælge tillægsydelser til møde-bookingen. Det kunne eksempelvis være, hvis en potentiel kunde afviser at afholde et møde med en virksomhed, og gerne vil begrunde det med en kvalificeret mening om produktet.
Konkurrenterne er blandt andre en lille håndfuld dedikerede møde-bookere samt store callcentre som IDG Direct, Teleeurope og Eurocom.
Boks: Samarbejde
Kodeordet er samarbejde
Som i enhver anden mødebooking-virksomhed er det for Call2day vigtigt at kunne samarbejde med kunden om at lære produktet eller ydelsen at kende. Derefter skal markedet identificeres, og så kan kvalificeringsgraden fastlægges.
Kvalificeringen består typisk af en række kriterier såsom: Vi vil kun have booket møder med administrerende direktører i Top 500-virksomhederne, der har mere end 50 IT-brugere og brug for et nyt ERP-system.
Først når phonerne er blevet uddannet af kunden og går i krig med at booke møderne for kunden, begynder Call2day at tjene penge, og i første omgang foretager Call2day en test-booking, der danner grundlaget for prisen.