Avatar billede BaviJ Nybegynder
03. september 2014 - 22:35 Der er 2 kommentarer

Windows 8 installation - "Vi kan ikke oprette forbindelse lige nu"

Når jeg downloader Windows8-Setup.exe fra fra windows.microsoft.com, og klikker på filen, indsætter min nøgle og får beskeden "Produktnøgle i orden, klik på næste, når du er klar", får jeg ved næste skærmbillede beskeden "Vi kan ikke oprette forbindelse lige nu - kontrollér internetforbindelsen, og prøv igen".
Internettet virker dog perfekt, så forstår ikke helt beskeden?
Jeg kører Windows 7, men vil gerne have lov, at starte from scratch, da jeg har en masse lort liggende på computeren, og da en Windows 8 nøgle, ikke er det samme som en Windows 8.1 nøgle, er man jo lidt på herrens mark, hvis man er kommet til at lave **** på computeren, idet man hverken må få lov at lave backup medier eller noget der bare ligner, uden en windows 8.1 nøgle.

Ovenstående proces -altså installeret windows 8, mens jeg har windows 8.1- har jeg gjort en del gange efterhånden, helt uden problemer. Men sådan skulle det desværre ikke blive ved med at gå.

MS Supporten mente jeg skulle installerer Windows 7, da min Windows 8 er en opgraderings nøgle. Dette er prøvet, og med præcist samme resultat, som da jeg prøvede fra windows 8.1... Deres næste svar var at det nu skulle koste mig penge for at få support, fordi det er længere end 60 dage siden jeg købte mit Windows 8... Jeg sidder helt uforstående og grædefærdig, fordi jeg slet ikke kan få lov at installerer det produkt som jeg egentligt har betalt for. Det synes jeg er lidt trist. Og jeg mener ligesom ikke, at det er en mulighed, at downloade Windows 8, som en eller anden møgbefængt torrent fra piratebay, men det er da ligefør man er fristet også må man tage malware og trojans med i købet... :/

Jeg forsøger hermed en sidste gang, inden jeg permanent skrotter mine microsoft produkter, for jeg synes godt nok det er skuffende, at man kan købe xbox 360, xbox one, windows telefoner, og op til flere bærbare windows computere, også bare stå Palle alene i verden med windows 7(!?!?!?), når der pludseligt er problemer..
Beklager livshistorien, men er satme bare så skuffet.... :(

What to do med, "Vi kan ikke oprette forbindelse lige nu - kontrollér internetforbindelsen, og prøv igen"?
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2014 - 00:34 #1
" idet man hverken må få lov at lave backup medier eller noget der bare ligner, uden en windows 8.1 nøgle."
Man kan altid lave et backup Image. Der er flere prog. som kan det der. Jeg bruger selv Paragon.
Ok, du sidder altså med win7 og vil opgraderer til win8, med en nøgle, som er brugt før. Men nettet svigter: Så er der den mulighed, at du låner en windows 8 DVD, samme sprog og samme version f.ek windows 8 pro. Installerer den, og derefter omkring 150 opdateringer. Når du har samtlige opdateringer kan du opgradere til win8.1 over windows store. Den windows 8 behøver ikke at være en opgradering, da DVDén giver mulighed for begge dele.
Det bedste vil være, at bruge en win7 som er helt ren, og ved install. af win8 vælge "Gem intet" Man får alligevel en Old windows, men den kan man bare slette.
Hvis du vil forsøge nettet igen, så brug et kabeb, det er hurtigere og mere sikkert end Wi-Fi.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. september 2014 - 09:50 #2
hvis din pc er på wifi - så prøv at sætte kabel til nettet før du opgraderer, og luk/deaktiver wifi.