Avatar billede KIMURA Nybegynder
25. juni 2014 - 08:29 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Programmer væk fra Tilføj/Fjern.

Hej herinde. Oplever noget mærkeligt på en computer som jeg er ved at få renset og ryddet op i og som tilhører en bekendt. Installerede Revo Uninstaller. Med den synes jeg man får et godt overblik over hvad der findes på PC'en. Men men men den ville ikke vise mig andet end 4 programmer af de installerede. Det var mystisk da der ligger mange flere programmer i PC'en. Nu viser det sig så, at det samme er galt i Windows oversigten Tilføj/Fjern. Der var kun de samme 4 programmer vist som i Revo Uninstaller. Nogen herinde der kan give mig et tip om hvad pokker der kan være sket. Skal sige at jeg har kørt sikkerhedsprogrammet ESET Smart Security igennem med en tilbundsgående scanning. Ligeledes er der kørt diverse rense og oprydningsværktøjer igennem og sidst er den gået igennem med Windows Repair All in One. Håber jeg kan få et tip herinde. Hej fra Kimura. Maskinen er en 64 bit HP med et Windows 7 Home Premium styresystem.
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2014 - 10:33 #1
Hvilke udgave af REVO bruger han/du free eller pro. Kan i se om det er 32 eller 64 bits programmer der bliver vist.
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2014 - 11:26 #2
Jeg kan se at du også har en tråd kørende på Spywarefri.dk det er helt i orden - men du skriver at der også er AVG 2014 på den samme computer med ESET og at du har forsøgt at fjerne det med Ccleaner - det kan man ikke.
http://i.imgur.com/gdXhCAG.png

Sikkerhedsprogrammer skal fjernes med Uninstaller eller Remove tool, ved du om det er en 32 eller 64 bits udgave af AVG ellers må du bruge begge udgaver at Remove tool fra AVG. Tag de der ligger øverst på siden.

AVG Remove tool.
http://www.avg.com/us-en/utilities

Har du også Avast Og MSE ?
http://i.imgur.com/dDRI4hb.png

Avast Uninstaller tool.
http://www.avast.com/da-dk/uninstall-utility

Afinstaller MSE
http://support.microsoft.com/kb/2483120
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2014 - 15:58 #3
"det kan man ikke"
Hvad jeg mener er at fjerne programrrester fra et sikkerhedsprogram.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juni 2014 - 16:16 #4
Kan alle de andre programmer afvikles (køre).
Hvis ikke må der jo være manuelt blevet slettet ting fra programmerne så de ikke virker længere.
Det er jo yderst svært at få ryddet op i, og en geninstallering havde været bedst.
Avatar billede KIMURA Nybegynder
25. juni 2014 - 19:27 #5
Hej. Det er vist temmelig ligegyldig nu. Er lo

Kommet dertil at maskinen ikke kan køre andet end i fejlsikret tilstand. Ville så bare gerne have sluset lidt data over på en  ekstern harddisk, men det ser ikke ud til at kunne lade sig gøre. Tak for jeres interesse alle  fire
Avatar billede KIMURA Nybegynder
25. juni 2014 - 19:29 #6
Nemlig. Det bliver næste skridt at den skal forfatteres. Tak for jeres råd alle fire
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juni 2014 - 20:57 #7
Du kan selvom den ikke kan køre stadig få data ud fra disken. Starter du den op på en live cd kan du kopiere private filer over på usb.
En live cd kunne være Hirens Boot cd som indeholder MiniXP.
Avatar billede KIMURA Nybegynder
27. juni 2014 - 07:27 #8
Hej til jer alle. Problemet er løst. PC'en er formateret og ny Windows installeret. Men jeg takker for alle jeres tip og kommentarer. God weekend til alle.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2014 - 17:49 #9
Velbekomme.
Så var #4 jo løsningen??
"Det er jo yderst svært at få ryddet op i, og en geninstallering havde været bedst."