Avatar billede michbe1 Nybegynder
22. juni 2014 - 17:40 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke installere windows 7 ultimate 64bit på lenovo G710

Hej,

Jeg har et lille problem, jeg prøver at installere windows 7 ultimate 64 bit på en Lenovo G710, og når jeg prøver går den også igang med at installere, og den genstarter et par gange. Efter jeg når til at oprette en bruger, vælge opdaterings plan og tid, genstarter den igen, og her er det så mit problem opstår, den viser Lenovo splashscreen, og så kommer den med en sort side, hvor cursoren står og blinker, og herfra kan jeg ikke gøre mere. Hvis i kunne hjælpe mig med dette problem, vil jeg være meget taknemlig.

Konfigurationen:
Lenovo G710
Intel I7 2.2 GHz
8 Gb RAM
1 TB SSHD (Seagate ST1000LM014)
Bios: InsydeH2O Rev. 3.7

Her er lidt om hvad jeg har gjort og prøvet:
Maskinen var pre installeret med windows 8 64 bit.

Jeg startede biosen op, og gik ind og skiftede fra UEFI til Legacy, så jeg kunne boote fra en DVD. Ændrede boot sekvensen til at starte med DVD drevet.
Jeg genstartede herefter pc'en og bootede på DVD'en, og slettede alle partitioner, bad windows om at formaterer disken til NTFS, og derefter installere windows på den nye partition. her skete det samme.
Jeg tog disken ud, og smed den i en HDD dock, og kørte Diskpart på den, ændrede den fra GPT til NTFS, oprettede en partition, satte den aktiv, og satte den tilbage i Lenovoen. Så prøvede jeg at installere windows igen, med samme resultat.
Så prøvede jeg med en anden disk, som har været brugt i en anden bærbar, samme resultat.

Hvad er det jeg har misset?

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2014 - 14:19 #1
Problemet er formodenlig, at der har været windows 8 på disken.
Formatering sletter ikke data, men viser bare, at de må overskrives.
Jeg tror altså, at det er data fra win8, som laver koks, og at løsningen må være, at overskrive disken med Killdisk eller andet prog. som kan det samme.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2014 - 14:34 #2
Har du husket at deaktivere "Secure boot" i bios, som er et nyt tiltag Windows 8 har kommet med?
Er det det du mener med Legasy?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2014 - 14:39 #3
http://www.youtube.com/watch?v=DHi5HnIij3Q
Skal lige sige jeg ikke selv har prøvet at nedgradere fra Windows 8 til 7.
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2014 - 15:03 #4
ændrede den fra GPT til NTFS

GPT : Partitionstype
NTFS : Filsystem

Har du helt styr på det ;-)

Det burde være nok at sætte den til Legasy i BIOS og så boote op på diskdrev. Afhænge af model skal secureboot og fastboot være deaktiveret.
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2014 - 15:04 #5
#1 og #2 enig.
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. juni 2014 - 16:11 #6
Du skal ikke ændre fra GPT Til NTFS Det er den jo i forvejen Du skal ud til venstre og ændre fra GPT til MBR
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. juni 2014 - 16:30 #7
Her er kørt Windows 7  på UEFI sæt Computeren til Factory settings tryk F10 start op  med DVD eller USB Når du kommer til instal vælg Avanceret og opret en partition den laver så en lille Partition som er EFI på disken og derfra skal du blot gøre som normalt!
http://gratisupload.dk/vis_billede/711668/
Avatar billede michbe1 Nybegynder
22. juni 2014 - 18:07 #8
Jeg har ikke slået secure boot fra, det kendte jeg ikke til, hvordan gør jeg det, når der ikke er noget installeret på det?
Kan det gøres via repair funktionen?
Avatar billede michbe1 Nybegynder
22. juni 2014 - 18:08 #9
Jeg har muligheden for at smide disken over i min HDD dock, hvis det kan hjælpe...
Avatar billede michbe1 Nybegynder
22. juni 2014 - 18:24 #10
Jeg har en mulighed i bios der hedder secure boot, og den er disabled, se evt. billede: http://gupl.dk/711675/
Avatar billede michbe1 Nybegynder
22. juni 2014 - 18:31 #11
Hvis jeg sætter den UEFI vil den kun boote via PXE, og jeg har ikke mulighed for at vælge USB eller DVD.
Den siger bare "Checking medie" og så fejler den..
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2014 - 18:38 #12
#6 ændre fra GPT til MBR

Er der nogen special grund til det. Windows 7 kan køre med GPT.

#11 det er nok fordi der ikke er Windows 8 tilstede. Du skriver at du har slettet alle partioner på din harddisk. #1 Jeg genstartede herefter pc'en og bootede på DVD'en, og slettede alle partitioner

Har du mulighed for at sætte den til Legasy, deaktivere Secureboot og derefter boote op med Windows 7 DVD'en.
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. juni 2014 - 18:53 #13
Har du noget der ligner dette der kan være forskel i bios men default bør vælges!
http://gratisupload.dk/vis_billede/711628/
Og hvis du starter med en u allokeret Harddisk skal du trykke Avanceret og oprette en partition.
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. juni 2014 - 18:55 #14
#12 ikke hvis han disabler UEFI
Avatar billede michbe1 Nybegynder
22. juni 2014 - 19:30 #15
Jeg er nu igang med at prøve igen. Jeg har restored to factory default, disablet UEFI, sat boot sekvens til at starte på USB.

#13 jeg har ikke rigtigt noget der ligner din bios, desværre.

#12 det er ændret til MBR.
Hvis jeg sætter den til Legacy, har jeg ikke mulighed for at disable Secure boot, den mulighed ligger kun under UEFI.
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. juni 2014 - 19:42 #16
Man kan ikke køre GPT på en PC der ikke har UEFI /EFI
http://gratisupload.dk/vis_billede/711678/
Avatar billede michbe1 Nybegynder
22. juni 2014 - 19:56 #17
#16 Den kører heller ikke GPT mere, men MBR
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. juni 2014 - 20:03 #18
Det var også hæftet på #12
Avatar billede michbe1 Nybegynder
22. juni 2014 - 21:04 #19
Det gav samme resultat, sort skærm, men blinkende cursor. Jeg har også prøvet med både pro og home udgaven, ligemeget hjalp det.
Har i flere ideer?
Og tusinde tak for jeres tid indtil nu .
Avatar billede michbe1 Nybegynder
22. juni 2014 - 21:05 #20
Da jeg prøvede at gendanne med et image, kunne jeg se at der var en partition der hed boot, kan det har noget med det at gøre?
Avatar billede michbe1 Nybegynder
22. juni 2014 - 21:29 #21
Her er en oversigt over min Bios opsætning: http://gupl.dk/711682/
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. juni 2014 - 21:43 #22
Prøv at sætte din bios Optimal Default
http://gupl.dk/711683/
Tøm disken totalt og lad den være Uallokeret Når du så skal vælge hvor du vil installere så tryk på Avanceret og opret en partition du for at vide at der bliver oprettet en EFI partition  plus den du har valgt så burde den køre GPT
Avatar billede michbe1 Nybegynder
22. juni 2014 - 22:09 #23
Den funktion har jeg ikke, jeg har kun hvad der kan ses på billedet jeg lavede af min bios opsætning.
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. juni 2014 - 23:25 #24
Det er altså samme Bios og du skal trykke der hvor der står EXIT Så får du samme boks som vist! Det du viser er Security fanen
Avatar billede michbe1 Nybegynder
22. juni 2014 - 23:37 #25
De muligheder jeg har under exit ses på dette billede: http://gratisupload.dk/vis_billede/711691/
Med mindre jeg skal gøre noget for at få den mulighed.
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. juni 2014 - 00:12 #26
Deter jo det jeg viser i #22 Du kan roligt bruge optimised så er din bios der hvor den var før du gik i gang
Avatar billede michbe1 Nybegynder
23. juni 2014 - 00:15 #27
Jeg prøver lige igen så.
Avatar billede michbe1 Nybegynder
27. juni 2014 - 20:43 #28
Undskyld jeg ikke lige har fået svaret, men har ikke været hjemme siden.
Jeg prøvede at bruge den optimerede bios opsætning min bios har, og det hjalp heller ikke.
Jeg har i mellemtiden fået fat i en Windows 8 installationsdisk, og har prøvet at installere den, og det gik lige igennem.
Jeg fandt også ud af, da jeg legede lidt med mulighederne i reapir tools under windows 7, at jeg åbenbart har en skjult partion/disk der hedder x:/boot, jeg kan ikke finde den nogen steder efter jeg har installeret win8.
Hjælper det noget at vide?
Avatar billede michbe1 Nybegynder
27. juni 2014 - 20:44 #29
Jeg vil dog stadig gerne have windows 7 på i stedet for 8. Håber virkelig at det kan lade sig gøre.
Avatar billede michbe1 Nybegynder
05. juli 2014 - 15:00 #30
Hej Poko1

Jeg har nu efter lang tid fået det til at virke, næsten efter dine anvisninger, det var dig der fik mig på det rette spor tror jeg, så det er da også dig der bør have pointene for det.
Smid et svar, så tildeler jeg dig pointene.
Og tak for din og alle jer andres hjælp og tid.
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. juli 2014 - 15:16 #31
Du lukker bare selv jeg samler ikke point:-)
Avatar billede michbe1 Nybegynder
05. juli 2014 - 17:30 #32
løst...