Avatar billede froden Nybegynder
17. juni 2014 - 21:58 Der er 3 kommentarer

Kan ikke installere

Vil formatere og installere Windows 7 Home Premium ( Har kørt XP til nu).
Har ændret bios, booter fint fra CD frem til Windows indlæser filer. I stedet for normal installationsside, får jeg denne meddelelse:
Windows boot manager:
Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the course. To fix the problem: Insert your Windows installation disc and restart and click repair.
Videre står der : File:\Windows\system32\boot\winload.exe
Status: 0xc0000001

Jeg kan så vælge mellem enter eller ecs- taster jeg enter får jeg ny side:
Her står i grove træk:
Windows setup ( EMS Enabled)
To specify an advanced option for this choice, press F8.
Hvis jeg gør det vender jeg bare tilbage til første side.
Please, det her har jeg ligegodt aldrig prøvet før.
Mvh Frode
18. juni 2014 - 07:36 #1
... er du sikker på at den (original ?) WIN7 DVD virker ?
Avatar billede froden Nybegynder
18. juni 2014 - 10:35 #2
Har brugt den adskillige gange uden problemer. Testede i går også med en anden skive med akkurat samme resultat desværre.
Avatar billede froden Nybegynder
06. juli 2014 - 10:06 #3
Det viste sig at være et stk defekt ram blok.