Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
04. juni 2014 - 17:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Windows 8.1 ignorerer indstillinger i bios

Bundkort ASUS P7P55D-E
Win7 32-bit på første harddisk og Win8.1 64-bit på anden harddisk.
Boot rækkefølge:
1. DVD drev
2. Første harddisk (Win7)
3. Anden harddisk (Win8.1)
Når jeg har lukket Windows 7 huskes boot rækkefølgen både ved genstart og når PC har været helt slukket.
Når jeg i Windows 8.1 vælger genstart, huskes rækkefølgen også, men hvis jeg vælger luk computeren, vil den ved næste start boote fra Win8.1 harddisken, også selv om strømmen har været afbrudt. Den ignorerer også en boot CD i drevet.
Hvordan i alverden kan Win8.1 overtrumfe indstillinger i bios efter at PC har været totalt slukket?
Avatar billede claes57 Ekspert
04. juni 2014 - 20:51 #1
win8 praler af at være hurtigere end win7 i bla start - det gør den bla ved at stjæle tid i bios. Det er salgsgas - lev med det.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
04. juni 2014 - 22:36 #2
Jeg kan sagtens leve med det, når jeg ved, at det ikke er en fejl i min opsætning af PC.
Tak for det. Læg svar.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. juni 2014 - 01:06 #3
Bare luk selv.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
05. juni 2014 - 08:28 #4
Jeg har lagt mærke til, at Win8 både lukker og starter hurtigere de gange, den bruger den funktion.
Tak for oplysningen og venlig hilsen