Avatar billede powerpoint Nybegynder
18. maj 2014 - 12:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Format fødselsdag i given periode

Hej Eksperter
Jeg har et spørgsmål som jeg håber I kan hjælpe med.
Jeg har et ark hvor der står navne og deres fødselsdato, derudover en periode fra 1-1-2015 i den ene celle og 7-1-2015 i den anden. Jeg ønsker at formatere personernes fødselsdagscelle hvis den falder i den givne periode fra 1-1-2015 til 7-1-2015. Kan det lade sig gøre ?
På forhånd tak
God søndag
Avatar billede natkatten Mester
18. maj 2014 - 12:51 #1
Ja, dette kan givetvis ske vha. betinget formatering. Men jeg/vi skal nok vide lidt mere om, hvordan du har opbygget dit regneark, hvis vi skal komme med en målrettet løsning. Upload evt. arket (eller et udsnit af dette med anonymiserede data) til www.gupl.dk
Avatar billede finb Ekspert
18. maj 2014 - 13:25 #2
Betinget formattering:
=og(>="01-01-2015";<="07-01-2015")
Avatar billede powerpoint Nybegynder
18. maj 2014 - 13:36 #3
Det lyder godt. Jeg har uploadet til gupl.dk her: http://gupl.dk/710563/ det jeg ønsker er at de 2 nederste navne formateres med baggrundsfarve da de 2 datoer falder indenfor perioden.
Avatar billede powerpoint Nybegynder
18. maj 2014 - 13:40 #4
Perioderne ændrer sig så det er selve cellen hvor datoen står i, som skal bruges og ikke specifikt 1/1-15 og 7/1-15. Det fik jeg ikke lige oplyst i første omgang.
Avatar billede powerpoint Nybegynder
18. maj 2014 - 13:47 #5
Den betinget formatering ovenfor kan jeg ikke få til at virke
Avatar billede natkatten Mester
18. maj 2014 - 13:59 #6
Se:

http://gupl.dk/710564/

Formlen, jeg har benyttet i den betingede formatering er:

=OG(DATO(ÅR($B$1);MÅNED($B5);DAG($B5))>=$B$1;
DATO(ÅR($B$1);MÅNED($B5);DAG($B5))<=$D$1)

Jeg har fjernet dine flettede celler. De kan godt fungere i regnearket her, men generelt skal man passe på med cellefletninger, når der skal benyttes funktioner og formler. Forsøg at holde evt. fletninger til overskrifter og andre rene tekstfelter.
Avatar billede powerpoint Nybegynder
18. maj 2014 - 14:08 #7
Perfekt det virker :-) Mange tak for hjælpen. Ja jeg har tænkt over om der kunne være noget med flettede celler i formler og funktioner. Tak for oplysningen. Smid et svar. God søndag
Avatar billede natkatten Mester
18. maj 2014 - 14:10 #8
Et svar. Også god søndag til dig.