Avatar billede Leifpower Nybegynder
13. maj 2014 - 07:58 Der er 6 kommentarer

Anskaffelse af windows xp 64bit

Hej
Ville høre om der nogle der ved hvor man kan købe en ægte kopi a windows xp 64bit.?
Ved godt alt det med det dårligt mod virus, men computeren skal ikke på nettet, det skal kun køre et to takt motorsimulerions pogram dynomotion og det kræver dos for at kunne køre.
For ville gerne havde en ny bærbar pogrammen kunne bruges på, og de er stort set kun 64bit så tænkte at en version af xp i 64 bit kunne virke på en ny bærbar.
Er villig til at gøre alt for at det kan lykkes.
Venlig hilsen
Nicolai laustsen
Avatar billede Blueeyez Mester
13. maj 2014 - 08:09 #1
Hvad hedder den software du vil køre på maskinen?
Avatar billede Leifpower Nybegynder
13. maj 2014 - 08:16 #2
Dynomotion two stroke version, fra usa. Der er ikke så mange der bruger det mere pga to takt motore døde omkring 2004 og 4 takt motore og overtog. Så der kommer ikke opdateringer til nogle nyere styresystemer. Så det er xp der skal bruges. Men hvis man nu fx bruger windows 7 og bruger en dos emulator som dosbox eller virural pc, ville det så kunne fungere.?
Avatar billede Slater Ekspert
13. maj 2014 - 08:21 #3
Der var heller ikke DOS i Windows XP. Det var baseret på Windows NT, og var ikke længere lagt oven på en DOS-kerne. Du skal helt tilbage til Windows 98 for at få en ægte DOS. XP har, ligesom Windows 7, kun en DOS prompt der køres i Windows.

Du behøver heller ikke et 64 bit OS, fordi computeren er 64 bit. Du kan godt køre Windows 32 bit på en 64 bit computer, hvis det gør noget nemmere.
Avatar billede chalde Seniormester
13. maj 2014 - 08:26 #4
Windows XP 64bit blev aldrig rigtig nogen succes. Der findes meget få drivere til det (og formentlig stort set ingen til nyere hardware) og ligeledes få applikationer der kan drage nytte af de 64bit.

For ville gerne havde en ny bærbar pogrammen kunne bruges på, og de er stort set kun 64bit så tænkte at en version af xp i 64 bit kunne virke på en ny bærbar.
Du kan sagtens køre 32bit Windows på en maskine med 64bit hardware (så længe der er tale om "almindelig" hardware).
Det værende sagt, så vil du formentlig få problemer med at finde drivere til Windows XP. De færreste producenter laver drivere til Windows XP idag.

Jeg ville nærmere gøre et forsøg med en virtuel maskine som du er inde på. Prøv f.eks. med https://www.virtualbox.org/
Avatar billede Leifpower Nybegynder
13. maj 2014 - 08:36 #5
Okay fedt nok. Så prøver jeg med ny pc 64bit med windows 7 32 bit  og prøve det virutal dos
Pogrammet er bestildt og venter på det kommer hjem. Hvis det ikke virker vender jeg tilbage. Computeren skal kun bruges til det pogram så alt andet er lige meget. Kan forstå der flere der har det problem fx auto værksteder med deres software som også køre xp og det kan ikke fås mere. Ellers må jeg på ebay hvis det går helt galt.
Avatar billede Leifpower Nybegynder
13. maj 2014 - 08:51 #6
Tak for hjælpen
Ha en go dag